donderdag 11 september 2014

Wasknijperzak - de miniversie voor minimensjes

Een tijdje geleden kreeg ik de vraag van m'n zusje of ik, als het nog zou lukken, twee wasknijperzakjes kon maken. Niet het gewone patroon uit 'zo geknipt', maar een miniversie, zodat ze zouden passen op zo'n klein wasrekje. Eén voor haar dochtertje, mijn lieve nichtje, het liefst in het grijs, en één voor in haar kleuterklas. Deze het liefst in rood, groen en knalroze.

Nou, ik heb wel geconcludeerd dat het naaien nog nét lukt. Dit is een klein projectje, dus hoef ik me niet helemaal over de tafel te buigen om een patroon over te nemen. Dat scheelt. Maar ik denk dat dit toch wel het laatste naaiproject is voorlopig. Straks eerst maar bevallen en dan zien we dan wel weer wanneer ik achter de machine kruip.

Voor m'n zusje zelf had ik vorig jaar al een wasknijperzak genaaid. Voor m'n nichtje heb ik hier een miniversie van gemaakt. De biais is wel een beetje anders. Bloemetjes vond ik wel heel schattig! Bij deze versie zit er aan de onderkant een lintje.

Het zakje in de knalkleuren heb ik een knoop gegeven. Op deze manier kunnen de kleuters het zakje zelf op het rekje hangen. Met een knoopsluiting gaat dat een stuk gemakkelijker dan wanneer ze een lintje moeten gaan knopen en strikken. En ik vind het ook nog leuk lijken!


Ik heb het patroon van de wasknijperzak nogmaals overgetrokken en er een verschillend aantal centimeters afgehaald. Op deze manier zijn de verhoudingen gelijk gebleven, maar zijn de zakjes een stuk kleiner geworden.

Laat nu de was maar drogen!

5 opmerkingen:

  1. die zijn superleuk! :)
    vlotte bevalling gewenst binnenkort ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Succes met de laatste loodjes! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes met de laatste loodjes enne super schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof gedaan die mini wasknijperzakjes.Ik heb een gewone versie gemaakt en die sluit met een kamsnap en dat is ook gemakkelijk.Nog even en je houdt een lieve baby in je armen,dat naaien komt van zelf wel weer aan de order.

    BeantwoordenVerwijderen