maandag 17 juni 2013

Pennenzak of etui

Tja... wat is het? Een pennenzak of een etui? Ik zocht op Pinterest naar een patroon van een etui, maar toen kwamen er andere dingen tevoorschijn dan wat ik zocht. Na wat zoekwerk vond ik dan het woord 'pennenzak'. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het klinkt eigenlijk wel heel logisch. Een etui kun je natuurlijk voor veel dingen gebruiken, maar een pennenzak is specifiek voor pennen. En daar was deze ook voor bedoeld.

Eigenlijk wilde ik er een maken met tafelzeil. Of toile ciree, zoals het ook wel genoemd wordt en waar je dan ook weer veel meer mee vindt... Maar goed, tafelzeil is vrij stug, dus ik wilde eerste een etui van stof proberen. Dat is wel aardig gelukt. Maar de hoekjes is wel even pielen hoor, of is daar ook een ander woord voor? ;)

Dit is het dan geworden: Een pennenzak voor m'n broertje. Lekker stoer dacht ik zo. Ik vind die snorren altijd zo leuk, maar weet nooit iets om ze op de flocken. Nu dus maar aan de binnenkant. Een grappig detail als je 'm open doet!


Het patroon vond ik dus via Pinterest bij 'Spiegelstiksels'. Als je mij even opzoekt of volgt (nóg leuker!) op Pinterest, zul je zien dat ik nog veel meer pennenzakken heb gepind. De keuze is dus reuze!

Geniet van het lekkere weer! Ik ga nu snel naar buiten!

Groetjes, Marianne

8 opmerkingen:

  1. Een duizend dingen etuitje, leuk ook de binnenkant is wat m nog leuker maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk idee om de snor aan de binnenkant te plakken. Geniet nog van het weer. Hier in het zuiden regent het al.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pennenzak is het belgische woord voor etui haha ;) (weer wat bijgeleerd)
    Hij is echt supermooi geworden!

    Liefs *TwinklezCreations

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel leuk detail die snor aan de binnenkant :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die snor bracht een glimlach op mijn gezicht. Echt grappig detail! :-)

    Hoe vind ik jou op Pinterest?

    BeantwoordenVerwijderen