dinsdag 25 juni 2013

Liebsteraward

 
Vorige week kreeg ik het bericht dat ik door haar ben genomineerd voor de Liebster-award. De bedoeling is om 11 feiten over jezelf te vertellen en de gestelde vragen te beantwoorden. De award moet doorgegeven worden aan 11 andere bloggers (met minder dan 200 volgers) en hen 11 vragen te stellen.  
 
Ik vind het een leuk idee en zal nu even de tijd nemen om de vragen te beantwoorden.
 
11 feiten over mezelf:
 
1. Ik woon in een huis van ongeveer 100 jaar oud. 
2. Ik woon hier samen met mijn man en een kat.
3. Twee en soms drie dagen in de week geef ik les aan groep 2 op een basisschool.
4. Sinds twee jaar haak ik.
5. Sinds vorig jaar zomer heb ik een naaimachine.
6. Mijn moeder heeft me geleerd hoe ik moet naaien. Wat ik daarna niet wist heb ik gezocht op het internet of uit boeken gehaald.
7. Ik speel graag spelletjes. Ticket to ride is op dit moment favoriet!
8. Ik probeer om zonder E-nummers te eten.
9. Wij hebben onze eigen groentetuin.
10. Elke maandagavond doe ik aan aquafitness, met heel veel plezier!
11. Ik ben dol op rokjes en jurkjes.
 
En mijn antwoorden op de vragen zijn:
 
1. Wat doe je in het dagelijks leven en waar word je echt blij van?
O, nu is het dus dubbel... Ik sta voor de klas. Waar ik echt blij van word is lieve mensen om me  heen en een glimlach!
2. Hoe is de naam van jouw blog ontstaan?
Ik wilde eerst m'n haaksels aan jullie laten zien. Vandaar Mariannehaakt. Later is daar dus het naaien bijgekomen.
3. Stof of papier?
Stof!
4. Wat is jouw favoriete tool?
Mijn wasmachine. Je zult alles maar met de hand moeten doen... En de was ruikt zo lekker als het er uit komt!
5. Wat is jouw lievelingskleur?
Groen! En als ik spelletjes speel kies ik graag geel. Waarom? Geen idee! Dat valt lekker op denk ik.
6. Met welke kleur kun je echt niets?
Zwart. Het staat me niet, en ik vind het gewoon niet mooi. Tja... soms heb je dat hè!
7. Ben jij een winter- of een zomertype? 
De zomer vind ik heerlijk, maar als het 's winters goed vriest en het sneeuwt, dan kan ik daar ook wel van genieten.
8. Wat is jouw inspiratiebron?
Wat betreft het naaien en haken is internet een grote inspiratiebron. Ook het boek 'Zo geknipt!' vind ik geweldig!
9. Wat zijn jouw favoriete accessoires?
Mijn trouwring. Ik draag hem met trots!
10. Noorwegen of Turkije?
Komende zomer gaan we touren met een camper door Noorwegen. Dus ik gok maar op Noorwegen. Ik ben er nog nooit geweest, maar in Turkije ook nog niet...
11. Wat wil je nog meer vertellen?
Dat ik het heel leuk vind om een blog te hebben en dat ik daar graag laat zien wat ik maak. Wat ik haast nog leuker vind is dat mensen meelezen en af en toe reageren. Daar word ik blij van.
 
En de genomineerden zijn:
 
 
 
 

19 opmerkingen:

  1. Hallo! Ik vind het heel fijn dat je mij genomineerd hebt. Dank daarvoor. Maar een tijdje geleden werd ik al eens genomineerd en schreef ik toen mijn vraagjes neer: http://storm-en-co.blogspot.be/search/label/blogaward

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben dus echt al paar keer getagt maar ik snap de bedoeling niet :) Misschien moet ik dit toch maar eens doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, wordt er een beetje verlegen van... Zag het laatst bij andere blogs al voorbij komen. Maar ben zelf nog zo'n 'jonkie' in blogland! Ga me er eens even in verdiepen en eerst maar eens uitgebreid jou antwoorden lezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief van jou om mij te nomineren.
    Zoek straks even uit wat de bedoeling is.
    Eerst wat verder naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow dank je wel, wat een eer!! Ik ben al eerder genomineerd en heb toen antwoorden gegeven (vorig jaar ergens).
    Wat leuk om meer over jou te lezen! Ik lees je blog erg graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi, dank je wel! ik zal me de komende dagen eens gaan verdiepen in deze award. Ben nu even druk met afronden van mijn werk als juf. lieve groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Succes met de afronding, dat kan erg druk zijn! Ik vind het altijd zo'n raar moment, het einde van het jaar.

      Verwijderen
  7. Leuk om jouw antwoorden te lezen! En bedankt voor de nominatie. Nu heb ik het even te druk om er rustig de tijd voor te nemen... (einde schooljaar, in het weekend concert at sea, volgende week naar Bali, misschien daarna?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allemaal leuke dingen! Wie weet zie ik nog eens wat verschijnen!

      Verwijderen
  8. Leuk om te lezen allemaal, dát inspireert mij nou weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik voel mij wel vereerd door jou hoor! Maar ik heb een poos geleden ook al genomineerd voor deze award en heb er toen aan meegedaan. Sorry.
    Wat heb je trouwens een leuke blog en ik zag dat ik nog geen volger ben, bij deze dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat lief dat je me genomineerd hebt! ik heb een tijd geleden al eens een liebster award ontvangen (ergens terug te lezen op de blog, dus ik laat het nu even zitten. Ik waardeer 'm echter wel! en leuk om wat meer van je te lezen.
    groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen