maandag 6 mei 2013

kraamcadeau

Er is een klein meisje geboren en daar mag natuurlijk een cadeautje heen. Ik heb een babydoekje gehaakt, wat ik hier ook al eens deed. Dit is dan wel een verbeterde versie met een schelpjesrand, wat ik wel meisjesachtig vond staan. Het patroon vond ik hier. De vorige keer heb ik de ogen geborduurd. Inmiddels heb ik aardig wat veiligheidsoogjes in m'n bezit en dit vind ik toch wel zo leuk staan. Deze zijn mooi rond. En ronde oogjes borduren is mij nog niet gelukt...


Geniet van het weer!

Lieve groetjes, Marianne

5 opmerkingen:

  1. Erg leuk!

    Veiligheidsoogjes worden alleen niet als helemaal veilig gezien voor heel kleine kinderen, dus wel voorzichtig.

    Ik heb verschillende dingen gedaan om oogjes te maken. Je kunt gewoon een plat rondje haken, door een aantal vasten in een magische cirkel te maken (doe dit evt met borduurzijde en een kleine haaknaald, 2 bv). Voor een grotere knuffel heb ik ietwat 3-dimensionale oogjes gemaakt door na de vasten in de magische cirkel nog een rondje vasten te doen met hetzelfde aantal (dus niet meerderen). Dan wordt het een beetje bol. Het wordt niet zo mooi als met veiligheidsoogjes, maar voor kleine kinderen vind ik het toch fijner.

    Leuke kleurtjes hoor!

    groetjes,
    Marieke
    mamadoggie.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, super! Bedankt voor de tip! En ik maar denken dan veiligheidsoogjes helemaal veilig waren!

      Verwijderen
  2. Wat een dotje! Dat schulp randje er langs is ook schattig gedaan.

    Oogjes maak ik ook wel eens met een french knot (zo'n geborduurd bolletje). Zo heb ik het ook gedaan met mijn Crazy Cats deken. Afhankelijk van de dikte van je garen krijg je een groot of een klein oogje...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Zo leer je steeds wat bij! En ook bedankt voor je leuke patroon, heel schattig!

      Verwijderen